Сімейний шпигунство: коли починати контролювати дитину в інтернеті – «Розвиток дитини»
Цей страшний криза трьох років – «Розвиток дитини»
Школярка з Хакасії після апеляції отримала 100 балів за ЄДІ – «Розвиток дитини»
Нам хотілося б, щоб дитину не довелося змушувати нічого робити, а вийшло б його правильно мотивувати до самостійної діяльності. Дитина повинна бачити, що у його старань є позитивний результат, і він буде намагатися далі. Ось кілька способів все зробити як треба:
1. Проявіть турботу про дитину
Не давайте занадто об’ємних завдань, якщо бачите, що дитина справляється з труднощами. Розбийте якусь велику роботу на маленькі цілі, і нехай він робить все поступово. Наприклад, уроки не обов’язково робити одним шаром в декілька годин. Нехай, як і в школі, він іноді бере паузу і перемикається, щоб потім з новими силами взятися за інший предмет. Не тягніть його і не погрожуйте, просто разом визначте зручний розклад.
2. Робіть разом
Мотивація збільшується, коли дитина бачить, що він не один. Якщо йому щось не дається, не треба робити цю частину роботи за нього, зробіть її разом. Разом зробити що завгодно не так нудно і страшно, а потім вже він навчиться робити все самостійно, не бійтеся таким чином привчити його до думки, що все зроблять за нього.
3. Підтримуйте внутрішню мотивацію
Не женіться відразу за великий метою (наприклад, змагання з плавання). Нехай в процесі навчання дитина бачить і навчиться отримувати задоволення від невеликих досягнень (проплив 10 басейнів, переміг в змаганнях серед групи, через тренування став сильнішим і у нього стало краще з фізкультурою в школі і тд). Не робіть плавання зобов’язалівкою, подумайте, як можна захопити дитину: можливо, сходіть разом в басейн або похваліть його влітку на природі, коли ви побачите як він добре навчився плавати.
4. Слідкуйте за справедливістю
Не змушуйте дитину мити підлогу або посуд, просто поясніть (і прийміть це в рамках всієї родини), що якщо ви живете всі разом, то і порядок підтримувати повинні всі разом в міру сил. Папа готує, мама пере і забирається, дитина – миє посуд. Іноді міняються ролями. Ближче до підліткового віку дітям стає важлива справедливість щодо їх і всього світу. Тому не робіть підлітка своїм "рабом", нехай він бачить, що ви всі в одному човні, і це чесно.
5. Контролюйте свої оцінки його дій
Психологи кажуть, що постійно хвалити так само шкідливо, як і постійно бути незадоволеним діями дитини. Коли дитина стане дорослим, йому буде важко позбутися необхідності в схваленні з боку, так що акуратніше з цим. Уважно стежте за тим, як ви роздаєте свої оцінки. Можливо, десь стоїть дитини похвалити за його старання, а не за сам результат (адже і у дорослих все виходить далеко не з першого разу, так чому ми хочемо цього від дітей?). Пам’ятайте, що дітям їх дії так само складні, як і нам – наші справи. Ви давно знаєте англійську або математику, а дитина тільки починає це вивчати, так увійдіть в його становище і будьте терплячі до його помилок.